Saturday, July 10, 2010

me...2

ait.........aku nak bercerite sambungan dari semalam..........aku menyata kan yg aku hanye penting kan keseronokan dan kebendaan kan............aku pun x tau lerrr kenape aku jd mcm tu mungkin sebb dr kecik aper yg aku nak semue nyer akan dpt kot..............aku telah di manje kan dengan kemewahan.........aku sendiri x pernah kenal erti kesusahan...............walau pun aku x lah sekaya manapun..........hurmmm....aku pun bukan nak salah kan sesiapa........diri aku sendiri yg bersalah sbb aku sendiri x tau bersyukur..................mcm2 bisnes yg arwah mak aku buat.....dr niage makanan sehingge kan buat perniagaan santan.........lama juga bertahan perniagaan santan tu...tp aku pelik setiap perniagaan yg kami buat pasti nyer tidak mampu bertahan dan berkembang.........kasihan arwah ibu ku........setelah ayah ku sakit bermacam2 yg die telah lalui..........aku mempunyai 7 org adik beradik.........tetp ayah ibu ku dan bapa ku mempunyai anak dr perkahwinan terdahulu.....masing2 membawa 3 org anak......setelah di capur kan jd lah 7 termasuk aku...klu nak di ikut kan aku nie anak yg tunggal lah.....sbb adik beradik ku yg lain tu....ntah lah........bapa ku bawak seorg anak lelaki dan due org anak perempuan.........itu di kategori kan adik beradik kandung ku lah kan..................ibu ku pula bawak seorg anak lelaki dan due org anak perempuan...hurmmm sesuaiii sangat kan.....dah jodoh........balik pade ahli2 keluarge plak.....aku pun x tau nak cakap mcmane tentang dorg nie..........x tau dorg nie baik atau pun x......tp salam pemerhatian aku yg dorg nie kadang2 bercanggah plak pendapat dorg..........yg belah mak dorg lebeh pd kebendaan dan kewangan.............yg belah bapa ku nie plak.dorg lebeh kearah sifat memendam..............ntah lah........aku plak x tau ikot yg maner.....mungkin due2 skali kot...................ntah lah..............aku pun malas nak bercerita panjang lebar.................arwah ibu ku meninggal pd 21/07/2006.............. tahun di mana aku memerlukan sesorg.........setelah pemergian arwah ibu ku mcm2 yg berubah dalam hidup ku............kehidupan aku makin sosial....dan pergaulan aku makin bebas...........mungkin aku nie x dapt sepenoh nyer kasih sayang dan tunjuk ajar sewaktu aku dulu2............kehidupan aku kini lebeh kearah kawan2 aku..........aku lebeh senang dgn kawan2 aku......biler tgok kawan2 aku dgn ibu bapa mereka aku rase sagat cemburu.....................kenapa aku x mcm dorg waktu dulu..............aku tak berapa rapat dengan ahli keluarga ku..................dan sejarah hitam pun berlaku dalam hidup aku......mcm2 yg aku lalui...........aku berkenalan dgn ramai org.............dr kawan yg elok sehingge kawan yg menjahanam kan...............hurmmmm...........dr citu mcm2 pengalaman yg aku dpt..............mcm2 lah.........hurmmm.........kini aku dah banyak berubah.........kini aku bergelar tunangan org..........aku dah jarang dgn nite life aku.............aku kini lebeh suke menghabis kan mase dgn ahli keluarge ku..........aku mnyesal kerana sewaktu arwah ibu ku ade aku x berape endah kan die...kini aku tau rase bagai mane kehilangan sesorg yg aku sangat sayang..........rase bagai mana kehilangan kasih sayang seorg ibu.....bagi aku bia hilang kasih syg dr ayah jgn kasih syg dr ibu............untuk mereka yg masih lg mempunyai ibu aku harap korg sayangi lah ibu korg dan menabur lah jasa korg kepada ibu bapa korg.................

No comments:

Post a Comment