Saturday, July 10, 2010

me......

aku...................pade 31/12/1986 aku di lahir kan...........................aku di lahir kan di hospital besar kuala lumpur............sekarang nie aku tinggal kat puchong..........aku nie anak yatim..............mak aku dah takder......dan bapa ku bernama yatim.....hidup aku nie penuh dengan kebahagian dan kerumitan dan ketidak .... aper2 lah.......ikuti lah kisah ku nie.............sejak dr kecil lg aku dah di manje kan dan di kelilingi dgn kemewahan walau pun aku x berape nak mewah..........bapa ku bukan nyer berpangkat bapa ku cume seorg pesara polis..........bapa ku bersara selepas setahun die terlantar sakit kerana lumpuh..........sebelah badan bapa ku lumpuh dan tak boleh bergerak....tp skarang alhamdulillah dah dpt bergerak walau pun siket................bapak ku sakit sejak tahun 1996.iaitu aku berumur 10 tahun..........sejak dr tu aku jarang dpt ape yg aku nak......sedeh memang sedeh sbb sblum bapa ku sakit kami sekeluarge sentiase keluar daerah atau negeri tok bercuti sambil2 bapa ku pergi bertugas......tp sejak beliau sakit tiada lg............kasihan arwah ibu ku.....sejak dr ayah ku sakit lg die lah yg bersusah payah tok menjage ayah ku...........tiada lg seri dalam hidup ibu ku......die lah yg bersusah payah menanggung kami sekeluarga......nasib baik ibu ku juga pesara kerajaan......dgn duet pencen ayah dan ibu ku die berusaha tok membuka sebuah perniagaan......tp setiap perniagaan yg ibu laku kan pasti tidak kesampaian.....pasti hanya separuh jalan.........aku kasihan melihat ibu ku....tp aku masih bersekolah dan masih tidak tahu apa itu erti matang dan apa itu erti pengorbanan........aku hanya memikir kan keseronokan dan kepentingan diri sendiri sahaja.......hurmmmm..............sambung esok sahaja lah.......mase tok tidor.......byee

No comments:

Post a Comment